Leasing nowego samochodu jest formą finansowania sprzętu przez podmiot zewnętrzny. Na czas trwania leasingu podmiot jest współwłaścicielem pojazdu. Umowa leasingowa przeważnie przewiduje wkład własny, jednak jest to aspekt, który zależy od polityki firmy leasingowej. Może on wynosić od 0 do 10% wartości samochodu. Leasing przeważnie dotyczy firm, jednak coraz częściej mogą z niego skorzystać osoby prywatne za pośrednictwem leasingu konsumenckiego. Bez względu, na jaką formę umowy się Państwo zdecydują najważniejsze to zdecydować, czy będzie to samochód nowy, czy raczej używany. Jakie są różnice pomiędzy tymi wariantami?

Leasing nowego samochodu

Leasing dla nowych samochodów jest zdecydowanie najczęściej spotykaną opcją. Właściciel zyskuje pewność, że pojazd jest w dobrym stanie technicznym, oraz bez ukrytych wad. Firmy leasingowe dokładają wszelkich starań, aby sprzedawane pojazdy były w jak najlepszy stanie, chodzi tu głównie o komfort psychiczny nowego właściciela. Jednak decydując się na taką opcję, trzeba liczyć się z tym, że zarówno wkład własny, jak i rata leasingu będzie zdecydowanie wyższa. W przypadku, gdy firma transportowa zechce rozszerzyć swoją flotę pojazdów i zakup nowych samochodów będzie dotyczył kilku lub nawet kilkunastu sztuk, rata będzie na tyle wysoka, że na takie rozwiązanie mogą pozwolić sobie jedynie bardzo dobrze prosperujące przedsiębiorstwa.

Leasing samochodu używanego – czy to się opłaca?

Coraz częściej spotykaną opcją jest branie używanych samochodów w leasing. Z reguły takie pojazdy mają od 2 do 8 lat. Jednak zdarza się, że firma leasingowa dopuszcza obrót autami starszymi. Przy obliczaniu składki, wkładu własnego oraz okresu trwania umowy, bardzo ważnym czynnikiem jest tutaj wiek auta. Dobrą praktyką jest, aby umowa oraz wiek samochodu łącznie nie przekraczała 8-10 lat. Oznacza to, że pojazd dwu- i trzyletni będzie leasingowany maksymalnie przez okres 60 miesięcy. Oferta leasingu samochodu używanego jest bardzo dobrą opcją dla przedsiębiorstw, które nie chcą przeznaczać dużej kwoty na nowy środek transportu. Szacuje się, że składka w tym przypadku będzie wynosić o około 30 do 40% mniej, od przypadku, gdy przedmiotem zakupu będzie nowy pojazd tej samej marki.